Content schrijven of zoeken, zo moeilijk is het niet. Een tip.

Content schrijven of zoeken, zo moeilijk is het niet. Een tip.

Regelmatig kom ik mensen tegen die graag met social media aan de slag willen gaan. Maar content plaatsen, dat is het struikelblok. Content schrijven kost tijd, content zoeken ook. En als drukbezette ondernemer laat je het dan maar gaan.

Dat is jammer. Want juist door content te delen (zelf geschreven, of content van een ander) ben je zichtbaar. Je toont je expertise.  En wat de voordelen daarvan zijn, dat weten we intussen wel.

Hoe kun je nou toch zorgen dat je zichtbaar bent op LinkedIn? Dagelijks??

Elke morgen bekijk je je email en lees je waarschijnlijk enkele interessante nieuwsberichten. Als je daarmee klaar bent, check dan je LinkedIn Startpagina. Daar staat namelijk ook interessant nieuws (ervan uitgaande dat je met interessante personen gelinkt bent). Scroll door je Startpagina en klik ‘Interessant’ aan of geef commentaar op een interessante update. Of feliciteer iemand. Heel eenvoudig. En zo je bent zichtbaar in je online netwerk! Gun jezelf 10 minuten per ochtend.

Content plaatsen is natuurlijk nog beter. Er is, per vakgebied, veel deelbare content aanwezig. Dagelijks wordt er nieuws gepubliceerd. Ook via blogs. Maar waar vind je die? Ik doe een gooi. Zie onder. Jij mag aanvullen, graag!

Zelf geschreven content is het meest waardevol. Maar waarover kun je schrijven? Dat is niet zo moeilijk: bedenk dat er binnen jouw organisatie heel veel expertise aanwezig is. Je adviseert je klanten toch ook? Schrijf aan het eind van de dag eens op welke kennis je die dag hebt gedeeld met jouw klanten of collega’s. Of schrijf een paar tips op. En je blog is al bijna klaar. Probeer het eens, 1 keer in de maand.

Deze blog is trouwens voortgekomen uit gesprekken die ik had tijdens een netwerk bijeenkomst vorige week. Over tips gesproken…..:-)

Enkele interessante nieuwssites:

Nuzakelijk.nl
Emerce.nl
Financieelnieuws.nl
Cobouw.nl
Bouwwereld.nl
Verzekeringsnieuws.nl
Nationalezorggids.nl
Skipr.nl
Belastingdienst
Frankwatching
Marketingfacts
Mkb.nl
Eventbranche.nl
Beautyspot.nl
Interieurjournaal.com
Tweakers.nl
Ictnieuws.nl
Alle ministeries
Alle kranten

En zo is er nog veel meer specifiek branchegericht nieuws online aanwezig. Besteed eens een uurtje op Google en zoek naar voor jou interessante nieuwssites of blogs met artikelen die je kunt delen. Raadpleeg deze regelmatig en deel ze op LinkedIn, voorzien van jouw persoonlijk commentaar (in 2 of 3 regels). Zo geef je een persoonlijk tintje aan externe content, wat het waardevoller maakt.

Succes!